Huurcontract St.-Annazaal

Parochiale Werken Sint-Anna, v.z.w.                                       Aalst, .................................................

Beheer Sint-Annazaal

Roklijf 4a - 9300 Aalst

gsm zaalverantwoordelijke: 0494/47 10 03

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
www.sint.anna.aalst-lokalen.be

Huurovereenkomst PDF

Huurovereenkomst Sint-Annazaal

Ondergetekende :

 

NAAM + VOORNAAM: …..........................................................................................................................

STRAAT : .................................................................................................Nummer.....................................

GEMEENTE: ………………………………………………………………………………………………

GSM of TELEFOON:.....................................................................................................................................

EMAIL: ..........................................................................................................................................................

Afgevaardigden van (vereniging) : ...............................................................................................................

met (indien van toepassing) BTW-nummer BE ................................. verklaren de Sint-Annazaal te huren op datum van de activiteit: (dag en uren duidelijk vermelden, ook het klaarzetten en opkuisen) .........................................................................................................................................................................

Voor volgende activiteiten (duidelijk omschrijven) .......................................................................................

De huurder aanvaardt volgende voorwaarden:

Art. 1: Tenzij op onderhavig contract anders bedongen, begint de huurperiode te lopen vanaf 09.00 u. op de hierboven vastgestelde data, tot de volgende dag te 06.00 u.: desgevallend moet de zaal volledig opgekuist zijn.

Art. 2: De huurprijs bedraagt € ........................ In deze prijs is verbruik van het water inbegrepen.

Het verbruik van aardgas en elektriciteit wordt berekend op basis van de opgenomen tellerstanden (op de gasteller in de kelder en de teller van de elektriciteit op het podium van de grote zaal).
De prijs wordt bepaald volgens bijlage 1 aan dit contract.  

 

Alle facturen moeten contant voldaan worden binnen de 14 kalenderdagen.
Ingeval van niet-betaling op de vervaldag zal een interest worden toegepast van 1,5 % per maand met een minimum van 50 €

en dit vanaf de vervaldag der factuur, zonder dat een voorafgaandelijke ingebrekestelling moet verzonden worden.

Het gebruik van de zaal voor repetities, speciale voorbereidingen of dergelijke zal het voorwerp

uitmaken van een aanvullende overeenkomst, en dan ook afzonderlijk worden vergoed.

De waarborg en de factuur wordt betaald op rekening BE48 0689 4634 1727 Parochiale Werken, Roklijf 4a, 9300 Aalst.

Art. 3: De huurder zal de zaal na gebruik achterlaten zoals beschreven in bijlage B aan deze overeenkomst. Indien dit niet gerespecteerd wordt, dan wordt om de bijkomende kosten te dekken een vergoeding aangerekend van minimum € 100 tot maximum € 250.

Het vuil wordt normaal meegenomen door de huurder. Als dit niet gebeurt, dan wordt een bijkomende vergoeding aangerekend van € 25. Als er zeer veel vuil wordt achtergelaten, dan wordt dit bedrag aangepast naar € 100.

 

Art. 4: Bij het sluiten van deze overeenkomst betaalt de huurder een waarborg van

€ .................... De waarborg moet betaald worden binnen de 5 kalenderdagen na het ondertekenen van het contract. Pas na het voldoen van de waarborg is het contract bindend!
Het bedrag van deze waarborg wordt in mindering gebracht op de factuur.

Deze waarborg wordt volledig ingehouden als schadevergoeding, indien de huurder

verzuimt de zaal te gebruiken op de vastgestelde datum, of bij annulering minder dan één maand op

voorhand, of bij beschadigingen aangebracht tijdens de huurperiode (zie ook art. 5)

Art. 5: Beschadigingen, aangebracht tijdens de huurperiode, vallen onder de verantwoordelijkheid van de

huurder en zullen door hem vergoed worden. Deze vergoeding wordt door het beheerscomité bepaald,

op basis van de vervangingswaarde van het beschadigde of vernietigde voorwerp en zal schriftelijk

meegedeeld worden aan ondertekenaar(s) van de overeenkomst.

Het is verboden in de zaal op muren, vensters, deuren, enz. versieringen of affiches aan te brengen

(wat ook de bevestigingswijze weze) met uitzondering van deze, aangebracht aan de speciaal daarvoor

voorziene buizen onder de ramen langs de muur. Voor de aanplakborden zullen de betrokkenen de

wettelijke bepalingen naleven.

Art. 6: De zaal wordt geacht in nette staat te verkeren wanneer zij door de huurder in gebruik wordt genomen.

Art. 7: De huurder wordt geacht de toestand van de zaal te kennen en deze te huren in de staat waarin zij zich bevindt.

Art. 8: Het zaalmeubilair mag niet buiten de zaalruimte gebruikt worden, tenzij dit vooraf met het

beheerscomité overeengekomen was.

Art. 9: Alle dranken, door de huurder verkocht tijdens de huurperiode, worden door de

verhuurder geleverd. Er mogen GEEN dranken door de huurder binnengebracht en verkocht worden, met uitzondering van deze die niet op de drankenlijst voorkomen en mits toelating van de zaalverantwoordelijke.

Elke inbreuk hierop wordt gesanctioneerd met een boete van € 500.

Een lijst van de dranken zal, op eenvoudig verzoek, overhandigd worden.

De gebruiker ontvangt voor de aanvang van de activiteit een volledige stocklijst. Binnen de 48 uur na de activiteit wordt de stock opgenomen door de zaalverantwoordelijke en gecommuniceerd aan de huurder. De zaalverantwoordelijke bepaalt wanneer de opname van de stock zal gebeuren. De huurder mag hierbij aanwezig zijn. De stockopname wordt als definitief beschouwd en dient als basis voor de facturatie.  

Art. 10: Voordat het publiek tot de zaal wordt toegelaten, zal de huurder de noodverlichting testen en zullen de nooduitgangen worden ontsloten zodat het mogelijk is om, in noodgevallen, de zaal te ontruimen

zonder sleutel of gereedschap langs deze uitgangen. De controle van de noodverlichting wordt

vermeld in het veiligheidsregister. Er geldt een algemeen rookverbod in het volledige gebouw!

Art. 11: De huurder dient alle wettelijke en reglementaire schikkingen na te leven die verband houden met het gebruik dat hij tijdens de huurperiode van de zaal zal maken. Alcoholische dranken boven de 22°

mogen niet geserveerd worden tenzij de huurder voorafgaandelijk aan de huurperiode zelf heeft

voldaan aan alle administratieve en financiële verplichtingen bij het kantoor Douane en Accijnzen.

Art. 12: Ingeval van niet naleven van deze verbintenis door de vereniging die de ondertekenaar vertegenwoordigt, dient de ondertekenaar de verplichtingen van deze verbintenis persoonlijk na te leven.

 

Art. 13: Bij het afsluiten van het contract zal duidelijk worden aangegeven waarvoor de zaal verhuurd wordt.

Bij het inlassen van het “showelement” in bepaalde activiteiten zal er rekening mee gehouden worden

dat de verhuurde zaal een parochiezaal is en dat alle activiteiten met deze status verenigbaar zijn.

Striptease, sexshows, travestieshows en dergelijke zijn expliciet uitgesloten.

De huurder staat in voor het naleven van deze bepalingen. Bij het niet naleven ervan zal de huurder

een schadevergoeding betalen aan de verhuurder van € 2.500. Bovendien heeft de verhuurder het

recht, zodra hij er kennis van krijgt dat het de bedoeling van de huurder is dergelijke activiteiten in de

zaal doorgang te laten vinden, het contract met onmiddellijke ingang op te zeggen en de huurder de

toegang tot de zaal te ontzeggen. Van deze beslissing zal de huurder per aangetekende brief per

deurwaardersexploot in kennis worden gesteld.

De verhuurder kan dan onder geen enkel beding verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele

schade die de huurder door deze opzegging zou lijden; de reeds betaalde waarborg blijft eigendom van

de verhuurder.

Art. 14: De verzekering burgerlijke aansprakelijkheid, alle taksen en belastingen, SABAM-rechten en Billijke Vergoeding vallen ten laste van de huurder.

Art. 15: De huurder wordt verzocht alle politiereglementen betreffende nachtlawaai zeer nauwgezet in acht te nemen. Hij is bovendien gebonden zich te schikken naar de voorzieningen van het “Algemeen

Politiereglement” van de Stad Aalst dd. 25 mei 1977. Inbreuk hierop valt volledig onder de

verantwoordelijkheid van de huurder.

De Sint-Annazaal hanteert Klasse 3 van Vlarem (max. 95 dB(A) LAeq, 15min)

De huurder is verplicht geluidsmeting uit te voeren gedurende het volledige evenement. De gegevens

worden ook geregistreerd door de verhuurder en bij overschrijding van de geluidsnorm zullen boetes

opgelegd worden. De buren hebben ook recht op nachtrust!!!

De beheerders van de VZW hebben te allen tijde toegang tot de zaal om de naleving van bovenstaand reglement te controleren.

 Art. 16: Ingeval van niet-betaling op de vervaldag zal een schadevergoeding van 10 % verschuldigd zijn.

Art. 17: Ingeval van betwisting zijn de Rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Gent, afdeling Dendermonde bevoegd.

 

De huurder                                                                            De zaalverantwoordelijke

 

 

 

 

(eigenhandig geschreven melding “gelezen en goedgekeurd” + handtekening)

Het contract is pas geldig als de waarborg tijdig is betaald.

 

 

Bijlage A: Bepaling van de eenheidsprijzen voor gas- en elektriciteit 

De eenheidsprijzen voor gas- en elektriciteit worden maandelijks aangepast op basis van de informatie op de website van de VREG (https://www.vreg.be/nl/energiemarkt-cijfers) op basis van de volgende formules:

Elektriciteitsprijs (in €/kWh)

Gasprijs (in €/m³)

De waarde voor de verschillende parameters bedragen:

  • Referentieprijs_elekSint-Anna = 0.88 €/kWh
  • Prijs_elek VREGsept 2022 = 0.86 €/kWh
  • Prijs_elek VREGmaand = prijs tijdens de maand van huur, wordt maandelijks aangepast op basis van de info op https://dashboard.vreg.be/report/DMR_Prijzen_elektriciteit.html , voor Woning 7.500 €/kWh dag en 12.500 kWh nacht
  • Referentieprijs_gasSint-Anna = 0.36 €/kWh
  • Conversiefactor gas: 11,5 kWh/m³
  • Prijs_gas VREGsept 2022 = 0.35 €/kWh
  • Prijs_gas VREGmaand = prijs tijdens de maand van de huur, wordt maandelijks aangepast op basis van de info op https://dashboard.vreg.be/report/DMR_Prijzen_gas.html, voor Woning 23.260 kWh

De eenheidsprijs die wordt gehanteerd stemt overeen met de meest actuele prijs die kan worden berekend op de dag van de huur van de zaal.

Bijlage B: Beschrijving van de staat waarin de zaal na huur dient te worden achtergelaten 

De zaal dient na gebruik te voldoen aan volgende voorwaarden:

  • Geen vuilnis dat achterblijft
  • Geen materiaal dat achterblijft aan de wanden of plafond
  • Tafels en stoelen geplaatst zoals voor de huur (aan de kant en netjes gestapeld)
  • Vloer geveegd